Kontu drošība sociālajos tīklos

Ja vēlies uzdot jautājumu vai sazināties ar Latvijas Drošāka interneta centru, aizpildi kontaktformu (zemāk) vai raksti uz info@drossinternets.lv

Kā rīkoties, ja kāds piekļuvis manam sociālā tīkla kontam un nomainījis paroli?

Lai atgūtu kontu, Tev ir vairākas rīcības iespējas:
 

  • Pārbaudi savu e-pastu! Uz e-pasta adresi, ar kuru reģistrējies sociālajā tīklā, parasti atnāk brīdinājuma vēstule par paroles maiņu. Meklē brīdinājuma vēstulē saiti “Revert this change” (“Atsaukt izmaiņas”), spied uz tās, lai atgūtu savu kontu.
  • "Log in" logā spied uz „Forgot password” (“Aizmirsu paroli”), un uz Tavu e-pasta adresi atsūtīs saiti, lai nomainītu paroli - uzreiz to izdari. Ja uz e-pastu jaunā paroles atjaunināšanas saite neatnāk, tad visticamāk ir konta iestatījumos nomainīta arī e-pasta adrese, un Tev nekavējoties jāziņo sociālo tīklu administrācijai, izmantojot “Report” pogu vai aizpildot speciāli šādiem gadījumiem paredzētas elektroniskās formas. Papildu informāciju meklē Sociālo tīklu drošības ceļvedī.
  • Papildus iesakām nomainīt arī e-pasta paroli.

Ko darīt, ja kāds ieliek manu bildi savā sociālo tīklu kontā un izsmej mani?

Tā ir ļaunprātīga fiziskas personas datu izmantošana, Tev jārīkojas šādi:
 

  • Pirmkārt, lūdz attēlu izņemt personai, kas to ir ielikusi.
  • Otrkārt, ziņo par to tīmekļa vietnes/lietotnes administrācijai un aicini to darīt arī savus draugus.
  • Ziņo - pie katras publikācijas ir poga „Ziņot” jeb „Report”.
  • Tev ir iespēja par savu personas datu izpaušanu ziņot arī Datu valsts inspekcijai www.dvi.gov.lv

Par sociālo tīklu ziņošanas un palīdzības rīkiem Tu vari uzzināt Sociālo tīklu drošības ceļvedī.