Kontu drošība sociālajos tīklos

Ja vēlies uzdot jautājumu vai sazināties ar Latvijas Drošāka interneta centru, aizpildi kontaktformu (zemāk) vai raksti uz info@drossinternets.lv

Kā rīkoties, ja kāds piekļuvis manam sociālā tīkla kontam un nomainījis paroli?

Lai atgūtu kontu, Tev ir vairākas rīcības iespējas:
 

  • Pārbaudi savu e-pastu! Uz e-pasta adresi, ar kuru reģistrējies sociālajā tīklā, parasti atnāk brīdinājuma vēstule par paroles maiņu. Meklē brīdinājuma vēstulē saiti “Revert this change” (“Atsaukt izmaiņas”), spied uz tās, lai atgūtu savu kontu.
  • "Log in" logā spied uz „Forgot password” (“Aizmirsu paroli”), un uz Tavu e-pasta adresi atsūtīs saiti, lai nomainītu paroli - uzreiz to izdari. Ja uz e-pastu jaunā paroles atjaunināšanas saite neatnāk, tad visticamāk ir konta iestatījumos nomainīta arī e-pasta adrese, un Tev nekavējoties jāziņo sociālo tīklu administrācijai, izmantojot “Report” pogu vai aizpildot speciāli šādiem gadījumiem paredzētas elektroniskās formas. Papildu informāciju meklē Sociālo tīklu drošības ceļvedī.

Ko darīt, ja kāds ieliek manu bildi savā sociālo tīklu kontā un izsmej mani?

Tā ir ļaunprātīga fiziskas personas datu izmantošana, Tev jārīkojas šādi:
 

  • Pirmkārt, lūdz attēlu izņemt personai, kas to ir ielikusi.
  • Otrkārt, ziņo par to tīmekļa vietnes/lietotnes administrācijai un aicini to darīt arī savus draugus.
  • Ziņo - pie katras publikācijas ir poga „Ziņot” jeb „Report”.
  • Tev ir iespēja par savu personas datu izpaušanu ziņot arī Datu valsts inspekcijai www.dvi.gov.lv

Par sociālo tīklu ziņošanas un palīdzības rīkiem Tu vari uzzināt Sociālo tīklu drošības ceļvedī.