Interlande spēle

DIAGNOSTIKA 2025

 

Sadarbojoties Latvijas Drošāka interneta centram (Drossinternets.lv) ar Valsts izglītības attīstības aģentūru Latvijas izglītības iestāžu 3. un 6. klašu skolēniem tika organizēts diagnostikas darbs, kas veltīts skolēnu prasmju par drošību un atbildību internetā, kritiskās domāšanas un medijpratības novērtēšanai.


Šī gada 23., 24. un 25. aprīlī piedalījās 9474 3. klašu skolēni un 28., 29. un 30.aprīlī piedalījās 9091 6. klašu skolēns. Kopā diagnostikas darbā piedalījās skolēni no 318 skolām.

 

Diagnostikas darbs 3.klasēm ietvēra 20 jautājumus: 10 pašvērtējuma noteikšanai un 10 zināšanu pārbaudei, kas sadalīti 5 tematiskos blokos: internets; drošība internetā; kritiskā domāšana; komunikācija un sadarbība; internets izglītībā.
Diagnostikas darbs 6.klasēm ietvēra 30 jautājumus: 15 pašvērtējuma noteikšanai un 15 zināšanu pārbaudei, kas sadalīti 3 tematiskos blokos: internets; drošība un atbildība internetā; kritiskā domāšana un informācijas pratība.
 

Diagnostikas darba rezultātu apkopojums:

3.klases skolēnu rezultātu grafiki

6.klases skolēnu rezultātu grafiki

 

20. maijā norisinājās tiešsaistes seminārs, kurā tika pārrunāti diagnostikas rezultāti un sniegts metodiskais atbalsts pedagogiem darbam skolēnu digitālo prasmju un medijpratības uzlabošanai.

Semināra prezentācija šeit>>

 

Diagnostika tika organizēta ar mērķi noskaidrot skolēnu pašvērtējumu digitālās pratības un medijpratības jomās, kā arī noteikt skolēnu zināšanu līmeni par drošību un atbildību internetā, prasmi kritiski izvērtēt mediju vēstījumus, pārzināt tīmekļa etiķeti sadarbības un komunikācijas procesos, kā arī prast saskatīt interneta sniegtās iespējas izglītības procesos.