Jaunumi

15.03.2022 / 11:34

Uzdevumi bērnam ekrāna laika iegūšanai

Kā palīdzēt bērnam pavadīt skolas brīvlaiku jēgpilni, ierobežojot laiku, kas bezjēdzīgi pavadīts viedtālrunī vai pie datora? Atbilde uz šo jautājumu skolas brīvlaikos un nedēļas nogalēs kļūst aktuāla daudziem vecākiem. Drossinternets.lv sagatavojis ieteikumus uzdevumiem bērnam ekrānlaika iegūšanai šeit >>>

Aicinām izdrukāt Drossinternets.lv ieteikumus un izvietot mājās redzamā vietā uzdevumu pildīšanai. Sarakstu iespējams papildināt ar citiem ģimenē ierastiem uzdevumiem, to var izmantot gan brīvlaikā, gan arī nedēļas nogalēs.

 

Laiks, ko bērns pavada internetā, skatoties video un filmas, sazinoties ar draugiem, spēlējot tiešsaistes spēles, izmantojot datoru, planšetdatoru un viedtālruni, nereti aizņem lielu daļu no bērna ikdienas aktivitātēm.

 

Ieteikumi ekrānlaika ierobežošanai:

 

  • Domājot par ekrānlaika ierobežošanu, būtiska ir vecāku iesaiste – nepietiek tikai ar ierobežojumu noteikšanu. Lai mudinātu bērnu lietot internetu jēgpilni un laicīgi radinātu izmantot to savu mērķu sasniegšanai un prasmju pilnveidošanai, vecākiem ir jāparāda bērniem, ko vērtīgu tur var darīt un kā pavadīt laiku internetā kvalitatīvi.
  • Katram bērnam ģimenē ekrāna laiks jānosaka individuāli, atkarībā no vairākiem faktoriem, piemēram: bērna vecuma un brieduma; patērētā satura – ko viņš visbiežāk dara un skatās; mācīšanās vajadzībām; ģimenes ikdienas un rutīnas. Kontrole pār ekrāna laiku, izmantojot tikai pulksteni, ne vienmēr ir pareizākā pieeja, drīzāk jāizvērtē interneta lietošanas mērķis un patērētā satura kvalitāte, tāpēc vecāku iesaistīšanās ir ļoti svarīga un nepieciešama, it sevišķi, ja bērns tikko sācis iepazīt internetu.
  • Tikpat svarīga ir abpusēja vienošanās par ekrāna izmantošanas noteikumiem. Vecākiem ar bērnu ir lielāka iespēja sadarboties, ja bērns pats piedalās lēmumu pieņemšanas procesā. Ja bērni vēl ir mazi, tad krāsainas uzlīmes un emocijzīmes var būt kā balva par ikdienas ierobežojumu ievērošanu un jautrs veids, kā padarīt šo procesu un noteikumus pēc iespējas “nesāpīgākus”, kā arī balstās uz abpusēju sapratni un uzticēšanos.
  • Ir jāievēro arī rīcības konsekvence - bērnam ir jāzina, kādas sekas viņam būs, ja viņš neievēros šos noteikumus. Svarīgi, ka bērns apzinās savas rīcības sekas un to, ka, pārkāpjot noteikumus, bērnam ierīce uz laiku tiks atņemta pavisam, un viņš netiks pie kārotā ekrāna laika un satura, kas tik ļoti aizrauj. Ieteikumi un kontroles rīki ekrānlaika ierobežošanai pieejami šeit >>>